Sunday, December 6, 2009

layakkah aku menjadi kekasihnya?

teringat plak kt surah Al-Asr(demi masa).surah yang pendek namun mendalam maknanya.mengingatkan manusia antara ciri2 kekasih Allah di atas muka bumi.

hurm..brapa banyak masa yang kita habiskan untuk mengingati Pencipta kita?
10 mnt?20minit?adakah lebih daripada chating di facebook @ ym? Alangkah beruntung mereka yang bisa mengingatiNya setiap masa.ya..masa yang ada kredit di sisiNya.

sesungguhnya hati ini pernah berjanji untuk mengingati Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Penyayang dalam setiap denyut nadi,dalam setiap degupan jantung ini.kerana itulah yang dilakukan oleh kekasih2 Allah dia atas muka bumi. dunia ini bukan untuk orang2 yang beriman. Ia umpama penjara. banyak yang tak boleh buat.itu tak boleh, ini tak boleh. Tapi ianya berbaloi kerana pantang-larang yang seketika di dunia ini akan diganjarkan dengan kebebasan yang infiniti di syurga kelak. sifir yang mudah,dunia=penjara (orang beriman) & syurga (orang kafir,munafik,fasik)..akhirat= syurga(orang beriman) & penjara yang amat dahsyat (orang kafir,munafik,fasik).

namun,bisakah diri ini menjadi kekasih Allah yang menjadi banduan di dunia namun tetamu Allah yang dihormati ketika di akhirat kelak?..hurm..ayuh sedar teman2ku. dunia ini sementara sedang akhirat itu selamanya..

renung2kan dan selamat beramal..(",)


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment