Thursday, March 11, 2010

LuaHaN RaSa BerSaMa

Detik itu terlalu bermakna bagiku...seolah-olah itulah yang ku nanti-nantikan selama berada dalam galaxy geologi ini. Sesi meluahkan perasaan yang selama ini terpendam dalam tiap jiwa yang menemaniku selama 3 tahun ini. Inilah yang pertama dan mungkin inilah yang terakhir buat kita bersama. Namun detik yang hanya 3 jam lebih itu akan ku kenang selamanya.

Walaupun tak semua yang ada, namun ku cukup terharu. Suasana yang mampu membuatkan setiap insan mengalirkan air mata. Amat sukar dikecapi. Baru sekarang ku tahu apa yang selama ini terpendam di hati mereka. Baru kini ku sedari siapa mereka sebenarnya. Pelbagai konflik yang berlegar di antara kami seolah selesai begitu sahaja. Segala kekusutan begitu senang terlerai. Segala kesumat dendam begitu mudah dimaafkan. Inilah insan-insan yang berada disekitarku selama ini.

Dalam keramaian itu, diriku cukup berterima kasih serta kagum kepada seorang sahabatku yang dahulunya sama-sama pergi ke kelas semasa di matrikulasi dan masih sekelas denganku di UKM ini. Semuanya gara-gara diriku yang menyebabkan beliau ditawarkan bidang geologi ini sedangkan dirinya tidak berminat pun. Kutahu segalanya atas taqdir Allah, namun hatiku sayu, kerana pada awalnya jiwaku turut menolak bidang geologi ini. Terlalu sukar bagiku, apatah lagi bagi dirinya. Namun kami tak keseorangan. Masih ada insan-insan lain yang menemani jiwa yang gundah ini. Segala susah-payah diharungi bersama. Anda semualah motivasi bagi diri ini. Kini, sahabatku itulah geologist yang matang bagiku.

Diri ini jua ingin mengucapkan syukur kepada Ilahi kerana diberi peluang serta kekuatan untuk terus bersama-sama mereka ini. Mungkin kadangkala hati ini terusik dengan gurauan mahupun tingkahlaku rakan-rakan, namun itulah yang merapatkan kita semua. Hanya ucapan maaf serta terima kasih sudah cukup untuk menjadi pengubat buatku. Mengimbau nostalgia lalu, terasa terlalu banyak perubahan pada mereka. Perubahan yang kadang-kala sukar diramal. Itulah warna-warna kehidupan ini. Tiada siapa yang bisa meramal apa yang ada pada tiap insan kerana tiap jiwa ada kelebihan tersendiri.

Terima Kasih Rakan-Rakan Sekelasku...Maaf andai diri ini pernah melukakan hati anda semua.. Semoga persahabatan ini kekal selamanya...




p/s : kepada intan, sowi aku tak bagitau copy gambar ni dari profil fb ko..mohon copy k..(",)

5 comments:

  1. bila tidak lagi bersama nanti, peristiwa-peristiwa yang berlaku mampu membuatkan kita tersenyum....itulah dinamakan kenangan terindah walaupun pahit pada mulanya......

    ReplyDelete
  2. kemanisan itu dirasai bila ia telah berlalu dan mampu dirasai sampai bila2...sedang kepahitan itu hanya seketika semasa melaluinya..

    ReplyDelete
  3. suke2~~~~
    kenangan kte bsama x akan kte luperkan... x sangka, dari meting yang boleh di katakan "???" jd meting batch yang sangat bermakna dalam hidup kte..kte sayang korang sume...luv u all..
    p/s: aiman, xpe, x kesah pon..

    ReplyDelete
  4. semoga ikatan persahabatan kita akan kekal buat selamanya..ak syg korang..huhu:)

    ReplyDelete