Thursday, May 23, 2013

AkU InSaN BeRDoSa

Akulah insan itu. Insan yang berdosa. Penuh hina. Penuh noda. Hingga terasa hidupku ini penuh dusta. Tiada baki yang tersisa.

Malu
Rasa itu timbul dikala ada yang tahu sedang diri ini alpa ada Yang Sentiasa Tahu apa yang berlaku. Bersyukur aku ke hadrat Ilahi kerana memberi peringatan. Aku telah lama tersasar jalan. Namun, Dikau hadir memberi laluan. Terasa diri ini disayangi. Terima kasih Tuhan. Pimpinlah tangan ini menggapai redhamu.

Siapa daku di 'mata'-Mu?
Hati kerdil ini sentiasa tertanya. Di mana letaknya diriku di 'hati'Mu. Sering terfikir bagaimana kedudukanku pada pandanganMu. Engkau lebih tahu. Engkau sentiasa melihat daku. JauhMu sebenarnya lebih dekat dari urat nadiku sendiri. Tiada yang mampu kuselindung dariMu. Sesungguhnya Engkau lebih tahu.

Harap
Hati ini penuh harap. Penuh rasa. Penuh azam. Ingin sekali aku berada di sampingMu. Tapi terasa ia sebagai hanya impian semata. Diri ini terlalu jijik. Terlalu hina. Terlalu rendah taraf & darjat dek kerana dosa semalam. Ia akan terus membayangi diri hingga taubatku Kau terima.Layakkah aku meminta?? Mengemis rasa dari Tuhan Yang Maha Esa. Menagih ampunan dari Tuhan Yang Maha Kuasa.





Akhir Rasa
Semoga diri ini sentiasa dalam tarbiyahMu. Terpimpin ke jalan redhaMu. Terbimbing ke arah taat akan Mu..
Amiiin.


No comments:

Post a Comment